FREESTYLE :)

Jävlar vad glad jag blev idag på bussen. Jag satt bredvid en bister kvinna i sina sämsta år, där hon satt och sneglade med avsmak på resten av resenärerna. Ja, jävla i min lilla låda vad hon stirrade. Hon fullständigt analyserade sin omgivning. Jag tyckte inte om henne.

Längre fram i bussen satt en kille. Inget speciellt med det?  Jo. Den jäkeln hade en Freestyle. Ni vet, en sådan mackapär som alla hipsters under 90-talet gick omkring med. En sådan med kassett! Man hörde hur kassetten i spelaren riktigt knakade där han satt och lyssnade på äldre punkmusik, direkt från eran då Ebba Grön och Thåström var som störst.
Han var en äldre generations midgårdare - dvs vegan, politiskt engegerad, dreadlocks(fettigt hår), bockskägg, rollspelsintresserad, luvtröja.
Ja, ni får säkert en bild.

Han fascinerade mig. Jag ville också se ut så. Men framförallt: jag vill ha en kasettspelare. Nu. Den var så förbannat snygg och frän, den var oerhört moderiktig. Den var turkos, med stora knappar.
Återigen. Vilken mackapär. En grunka av rang.

Jag ska ta tag i detta.

KILLEN MED FREESTYLE
-
Han förbluffade mig. Han väckte en inre lust att komma tilllbaka till 90-talet. Magtröjor, pannband. Spikigt hår och... sa jag magtröjor?
Hur som helst; han var en riktig lirare. Han visste vad han höll på med. Ja, banne mig, han hade koll.
Bättre koll än någon annan. Bättre än alla fanskap till modetöntar som anser sig vara toppklass. Han pillrar ner alla er elvis-strävande solglasögonfjollor.
Han hade stil, klass, men framförallt originalitet. Så att det small om det.


Kommentarer
Postat av: marianne

haha det är Martin Persson du pratar om? http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=656885721

Han snackad om sin nya kassetband spelare i lördags nämligen!

2011-02-27 @ 18:32:35
Postat av: Fredrik

Det kunde det ha varit, ta mig fan! :D

2011-02-27 @ 22:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0